Sesongen 2017 går mot slutten og jeg har mistet motivasjonen

Avslutter min satsing som syklist

Jeg valgte først å avslutte satsingen på skiskyting og valgte så sykkel som topp-idrett. Jeg ble godt bakket opp hjemme og fikk flere nye sykler, samt at foreldrene mine bidro både med trening og reising til konkurranser.  Men satsingen på oss jenter var ikke tilpasset oss jenter, og det ble mye hard trening sammen med guttene.  Da vinterens treningssamling ble lagt til vinterferien for troms og ikke vinterferien i Nordland - ble det umulig for meg å delta, på grunn av fraværsreglene på videregående. Etter mange og lange turer i dårlig vær, der jeg slet med å følge topptrente gutter og det ikke var noen andre jenter på min alder med - gav jeg opp.  Jeg hadde ikke lenger noen glede av treningen.  Nå trener jeg kun det jeg selv ønsker sammens med venninner og resten av Teamvalen :)

Riktig bilde trening på rulla klubben

03.06.17

Trening

Nydelige treningsforhold på rulla i dag 🌞👍. Benyttet det fine været til plenklipping i en time - før jeg satte meg på rulla i 2 timer.
3. juni 2017 Les mer
Stående skyting framfra Bardufoss 2016

26. - 31.06.16

Samling for regionlaget for Troms- og Finnmark i skiskyting

Så gikk turen nordover for Beatrice og Alexandra, til Bardufoss og Bardufosstun.  Her trente de sammen med regionlaget for Troms og Finnmark, før de tok fly til Oslo igjen og møtte familien der for å dra på konsert med Rihanna.  Jentene hadde en læringsrik og god treningssamling og kom tilbake målbevist og med klare treningsoppgaver.

21. - 26.06.2016

Åpen juniorsamling i skiskyting på Natrudstilen

Alexandra og Beatrice reise for første gang alene med skiskyttervåpen på samling.  Det ble en lang reise med mye baggasje og glad var de, da en hyggelig skiskytter-trener plukket dem opp når de måtte gå de siste kilometerene til Natrudstilen, etter å ha tatt fly, tog og bussen fra togstasjonen mot Sjusjøen.  Hyggelig gjort å kjøre jentene med baggasje frem :o)  Jentene hadde en lærerik uke og ble kjørt ned til togstasjonen, der de tok toget til Gardemoen - for å fly nordover på neste skiskyttersamling på Bardufoss.  Her er det bare å stå på!!

B sølv UM 2016

Levanger 5. - 7.8.16

UM i sykling (Ungdommenes Norgesmesterskap)

Alexandra var fremdeles syk og fikk ikke dratt.  Beatrice syklet seg til en Sølvmedalje på lørdag og en fantastisk Bronsjemedalje søndag!!  Helt utrolig bra - hun er i stigende form :o)  Maya syklet til Bronsjemedalje i begge sine ritt lørdag.  Vi tar hatten av og gratulerer dem begge :o))))

A og B sykler hånd i hånd

10. - 14.08.16

Artic Race - Morgendagens helter

Beatrice er tatt ut til Morgendagens helter for region Nord, og Alexandra er tatt ut som reserve.  Beatrice sjekker inn på hotellet fredag formiddag og skal da være i lag med de 3 andre på laget frem til søndag.  Vi regner med at de kommer til å gjøre det godt :o)

7, 8 og 14. mars 2015

Rotsund forrige helg, Skjervøy denne helgen

Det ble 2 førsteplasser forrige helg, både på 5-mannssafetten med resten av familien og på sonerennet søndag :o)  Føler jeg begynner å få uttelling for all treningen og det gjør at jeg blir enda mer motivert.  I dag er det avslutning av One.Way Cup i skiskyting, ekstremt mye vind - så det blir spennende ;o)... Jups - vi tar det som kommer!! :o))

16.02.15

Trening i strålende sol er motiverende

I dag fikk vi gå tidlig fra skolen og jeg gikk rett hjem og skiftet til skiklær før jeg dro opp på skistadion og trente.  Visste at Isabell og pappa trente, så jeg måtte bare ut å nyte solen jeg også.  Fikk gått en mil, før vi dro hjem og spiste middag.  I ettermiddag fikk jeg prøve de nyeste one-way skiene (klassisk).  Helt herlig flyt på dem :o))) Det ble dermed to økter på ski i dag - mye på grunn av det nydelige været :o))

16.01.15

Nytt våpen!!!

I går fikk jeg konfirmasjonsgaven fra mamma og pappa :o))) Litt tidlig, men veldig BRA.  Etter en del justeringer skøt jeg veldig bra.  Et mye mer stabilt og enkelt våpen å skyte med. GLEDER meg til skiskyterfestivalen i Tromsø og krysser fingre og tær for at det går bedre enn forrige helg, det var virkelig ikke min helg... I dag har vi byttet ut skolegymmen med skiskytetrening, det trengs når man har fått nytt våpen rett før konkurranse.  Gikk ikke like bra i dag som i går, ble litt usikker på konkurransen i morgen - er spent.  Gleder meg også til å være i Tromsø, spise pizza med klubben og kose meg sammen med alle sammen :o))

20.12.2014

Førjulsrennet - Bardufoss

Flott tur til Bardufoss og shopping i Tromsø er en god kombinasjon... Gikk greit for meg i Bardufoss, ser det går fremover - men trenger masse mer skytetrening.  Så fremover blir det skytetrening omtrent hver dag!!! God Jul til alle dere :o)